söndag 2 oktober 2011

Fredag och lördags nöje.

Började fredagskvällen att göra tårtbottnar till den tårta jag skulle göra till söndagens kalas. Lördag förmiddag och eftermiddag blev det en del cup cakes bakade.



Började med att göra hjortron cupcakes med Whipped Cream Cheese frosting (här) som jag blandade i lite hjortronsylt i innan jag spritsade. Hjortronen är gjorda av orange marsipan som jag köpt på Panduro. Mycket goda blev de.


Fortsatte att göra Leila´s äppel och kanelmuffins med crumble receptet tog jag här. Väldigt goda de också.

När de var klara började jag förbereda pingistårtan som ska bli till min brorson som fyller 11. Jag gjorde Ahlgren´s bilarfluff (recept här) och jordgubbsmousse ( receptet hittade jag här) som jag fyllde tårtan med, sen plastade jag ordentligt runt den och ställde in den i kylen för att dra till sig över natten. Av resterna som blev när jag skar till tårtbottnarna gjorde jag en liten överraskningstårta till min svägerska som fyller på onsdag.

Inga kommentarer: