torsdag 13 oktober 2011

Torsdag

Dagen började tidigare än vanligt eftersom en tårta till en arbetskamrat skulle göras klar. Han ville inte ha några presenter eller blommor så då fick det bli en tårta istället. Gissa om han blev glatt överraskad när han fick denna.

Chokladbotten varvad med dumlefluff och vaniljglass kräm. Lock och dekorationer i marsipan, sp och fondant.

När jag kom hem fortsatte förberedelserna inför tårta imorn med att lägga fyllningarna som ovan mellan en ljus botten. Passade även på att göra lite chokladcupcakes med Nutellafrosting.

Insåg sen när jag öppnade micron att jag glömt den smälta chokladen i, men jag hoppas de ska smaka ändå. Dessa ska levereras till min sjukgymnast imorgon...

Gjorde även denna..
Eftersom den förra jag gjorde ville en arbetskamrat köpa..
Till helgen ska det göras 3 tårtor en till hästtokig tjej, peace&love till en annan och sist en svart och vit. Så det blir många fyllningar och bottnar att förbereda imorgon efter jobbet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är fantatisk duktig, Anette! Vilken himla cool idé att baka konstverk åt folk. Önskar dig lyckt till! Kram Carina Bergehäger :)