torsdag 3 november 2011

Jobb inför framtida tårtkalas

Vi är många nu som fyller inom familjen, lillebror fyllde nyligen, pappa, jag och mamma snart. Ikväll har jag förberett lite dekorationer i marsipan och sp. På lördag ska jag göra en tårta till min goda vän Linnea och hennes önskan är en grodtårta. Den tjejen älskar grodor och ankor och då faller det sig naturligt att det ska finnas med på hennes tårtor. Nedan kommer ett litet smakprov på vad jag gjort ikväll, allt visar jag inte nu eftersom det kommer en del kalas framöver. Så ni får vara nyfikna ett tag.

 En ljusstake med ljus till första advents tårtan som också blir min födelsedagstårta.
En liten anka till min lilla grod och anktokiga tjej. Modellen har jag tjuvat från http://bakverkochfikastunder.blogspot.com/ Hon har många bra tips.

Inga kommentarer: