onsdag 11 januari 2012

Carinas tårta

Min kära vän Carina fyller år imorn och jag erbjöd mig att göra hennes tårta. Jag hade en tanke på en svart/vit tårta ända från början. I måndags fick jag en ide att jag skulle velat göra hennes mc-väst i marsipan och lägga som caketopper, men jag hittade tyvärr ingen bra bild på den. Istället så gjorde jag Harley-Davidsson loggan. Lite pillrigt var det, men riktigt kul. Jag tycker själv att jag fick till den hyfsat bra. Denna var nog en av de roligaste tårtor jag gjort hittills.










Ljusa bottnar med plopp saltlakritsfluff och lemoncurd grädde. Hade även ringlat lakritsås på understa botten innan jag lade på fluffet. Täckt med egengjord mmf. Dekorationer i marsipan, mmf och sp.

3 kommentarer:

Carina Ivarsson sa...

Wiiiiiiiiiiieeeeeee o de är min!!!

Marie - Cakes and Sweets sa...

Jättefin:)

Marie - Cakes and Sweets sa...

Hej!

Jag har svarat på din fråga i min blogg.
Tack för titten:)