söndag 29 januari 2012

Kimpas biljardtårta.

Min bästa väns son Kim har fyllt 18 och hon ville att jag skulle göra hans tårta. Efter lite funderande mellan sol, bad (de åker till Thailand varje år) och biljard så blev det biljarden som vann. Mycket googlande blev det för att ialf försöka få till färgerna på bollarna. Lite problem blev det hur jag skulle göra när jag täckte den tillslut kom jag på hur jag skulle göra. Jag började med den gröna i ett stycke det bruna på kanterna fick jag skära i delar och täcka. Jag är nöjd med resultatet.




Ljusa långpannebottnar med Marabou mjölkchokladfluff och hallonmousse spacklad med vit
chokladsmörkräm. Täckt med hemmagjord MMF dekorationer i sp och marsipan.

5 kommentarer:

Pernilla -Bli min jäst sa...

Åh vilken fin tårta, hur cool som helst!! Vad duktig du är :)
Du frågade om stämplarna jag använt till mina mönstrade dammsugare, och det är såna här jag använt:

http://www.pandurohobby.se/Katalog/30-Papper-Stamplar/3010-Stamplar/301015-Foamstamplar

Såg att det fanns med hjärtan på nu, de vore ju något till alla hjärtans dag :)

Hoppas du hittar dem nu!

Helena sa...

Oj så häftig. Måste varit ett himla jobb att få till alla saker. Duktig du är :-)

Sweet Passion sa...

Åh gu va läckert.superfin verkligen

Carola-Mycakes sa...

Riktigt fräck tårta.. imponerad..

Jennys Matblogg sa...

Vilken tuff tårta! :)