lördag 11 februari 2012

Tårtor i massor

Linneas och Alices tårtor trodde jag inte skulle bli av alls, eftersom den första kraschade igår. Chokladfluffet började rinna ur när jag skulle till att spackla. Någon gång ska väl det hända också. Panik, eftersom tårtan skulle ha levererats igår lunch. Till min stora lycka skulle den inte bjudas på förrän idag. Nya fyllningar och tårtbotten gjordes i en hast.
Eva-Lena fyller 40 idag och ville att jag skulle göra hennes tårtor. 60 personer skulle de bli och 2 långpannetårtor borde räcka, meningen var att jag också skulle på festen, men saker händer ibland som man inte kan rå på. Hoppas ni hade trevligt ialf. Min present till henne var en minitårta med foto på. Resultaten ser ni här.






 Ljusa bottnar fylld med chokladmousse och jordgubbsmousse. Täckt med egengjord MMF, dekorationer i egengjord sp.

 Ljusa bottnar. I den rosa är det plopp/dumlefluff och hallonmousse, den lila vit chokladfluff och lemoncurdgrädde. Täckta med hemmagjord MMF dekorationer i marsipan och sp.
Bilden är tyvärr censurerad om inte ägaren säger annat. ;);)
Ljusa bottnar med hallongrädde och vaniljglasskräm. Lock i egengjord MMF, blommor i egengjord sp.

Inga kommentarer: