söndag 4 mars 2012

Söndag

Den här helgen gick precis lika fort som alla de andra. Våren har riktigt hängt i luften, det har varit helt underbart. Men som alltid på söndags kvällar har jag långtråkigt. Gubben min jobbar natt och sover då ett par timmar innan arbetsveckan börjar för honom på söndags kvällar. I går gjorde jag Death By Chocolate cupcakes och några kraschade. De tog jag reda på ikväll och gjorde mina allra första Cake Pops. Smulade sönder muffinsen i en bunke och blandade med lite Philadelphiaost. Smälte blockchoklad som jag först doppade pinnarna i och stack ner i bollarna som jag lät stelna i kylen ett tag innan jag doppade allt i choklad. Lät sen chokladen stelna lite innan jag doppade i strössel. Chokladen stelnade väldigt snabbt så det gick undan.
De blev väldigt goda. Nu står de i kylen och får kallna ordentligt och vi får hoppas att de finns några kvar så min dotter får smaka imorgon.




1 kommentar:

Malin sa...

Åh jag mååste testa att göra cakepops! Jag ska fira min undersköterske-examen nästa helg och tänkte göra ett riktigt gottebord.. kanske detta vore ett lämpligt tillfälle att testa dessa! =)