lördag 2 juni 2012

Doptårta

Nu har jag gjort min första doptårta och den första jag byggt på höjden. Det gick förvånansvärt bra. Det är tur att det finn så många tårtbloggare så det går att hitta tillvägagångssätt på hur man gör våningstårtor.
Iden till spjälsängen kommer från. Dopklänningen har jag försökt göra så lik den som tösen ska döpas i.












Långpannebotten smaksatt med vanilj fylld med jordgubbsmousse och kondenserad mjölk vispad med grädde. Spacklad med smörkräm smaksatt med vanilj. Täckt med marsipan.
Hjärtat ljusa bottnar smaksatt med vanilj. Fylld med dumlefluff med dumlebitar och
jordgubbsmousse. Spacklad med smörkräm smaksatt med vanilj. 
Täckt med marsipan. Dekorationer i sp och marsipan.

2 kommentarer:

Helena sa...

Oj vilken fin tårta. Hur gjorde du sängen? Utstickare? Så himla fin tårta :-)

Anette´s söta bak sa...

Tack snälla du. Sängen har jag skurit ut för hand. Hjärtanen på sidorna har jag tryckt med en stämpel från Panduro.