söndag 10 juni 2012

Examenstårta och Hello Kitty




 Ljusa långpannebottnar fyllda med hallonmousse/marsangrädde och jordgubbsmousse/marsangrädde. Spacklad med vaniljsmörkräm. Täckt och dekorerad med sp.






Ljusa bottnar med daimfluff med daimbitar och jordgubbsmousse med färska jordgubbar. Spacklad med vit chokladsmörkräm. Täckt och dekorerad med sp. Jag gjorde egen sp denna gång och kommer nog aldrig mer att göra det. Den blir alldeles för hålig och porös. Var inte alls nöjd med den här tårtan. Huvudsaken var att lilla Olivia var det.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Den vart hur fin som helst!

Anonym sa...

Oh, jag har alltid velat testa göra en tårta av långpannebottnar, men är orolig för att jag inte ska kunna klä in den snyggt i SP, att hörnen ska bli konstiga :/
Du vill inte dela med dig av några tips på hur man lättast klär in en fyrkantig/rektangulär tårta? :)

Kram Maria

Anette´s söta bak sa...

Det enda som jag gör är att först släta ut på ovansidan direkt efter jag lagt på locket. Sen smeker jag försiktigt ner på sidorna och drar försiktigt ut vecken i hörnen. När jag fått det slätt i hörnen så tar jag min smoother och drar den försiktigt runt hela tårtans kanter. Det brukar funka för mig. Börja alltså alltid med hörnen innan du går på sidorna. Försök att sträcka (försiktigt) ut hörnen så du får dem snygga. Hoppas du förstår hur jag menar. Det är svårt att förklara så här.

Angelica sa...

Vad gott det ser ut att vara.