torsdag 30 augusti 2012

Garntårta

Maj-Lis tycker om att handarbeta och lila. Därför ville hennes dotter Lena fira hennes 89-års dag med en tårta på det temat. Förutom något med garn och lila fick jag fria händer med dekorationer. Eftersom jag tycker om blommor som dekoration på tårtor så ville jag ha någon sådan också.










Ljusa bottnar fyllda med päronbåtsfluff och päronmousse. Spacklad med smörkräm smaksatt 
med päron. Täckt med sp och dekorationer i marsipan och sp. Stickorna
är borstade med silverpulver.

11 kommentarer:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Wow, jag bara älskar garnnystanen! Snyggt!

Hanna - Bakfnatt sa...

Tårtan är jättehärlig =)

Sweet Passion sa...

åh gu vilken söt tårta.

Amy's piece of cake sa...

Åh vilken fin tårta! Hur får du till garnnystanen så? Snyggt är det!

Anette´s söta bak sa...

Jag har gjort bollar i Rice Crispie Treat sen täckt med marsipan och rullat långa snören som jag sedan virade runt bollarna.

Anette´s söta bak sa...

Tack söta du...

Anette´s söta bak sa...

Tack snälla.

Anette´s söta bak sa...

Tack snälla.

Anette´s söta bak sa...

Tack vad snällt sagt.

Jenny sa...

Gud så duktig du är, jätte fin tårta :)

Anette´s söta bak sa...

Tack snälla du!