tisdag 28 februari 2012

Några gjorda tårtor

Nu har min dotter fått visa vad hon går för. Jag har hjälpt till att dekorera och hon stackarn har fått göra det tyngsta jobben dela, fylla, spackla, kavla och täcka. Tack älskade du för att du finns. Detta är resultaten.
 Norgetema. Ljusa bottnar med chokladfluff och hallongrädde. Spacklad med grädde. Dekorationer och lock i sp.


 Ljusa bottnar med vit chokladfluff och jordgubbsmousse. Spacklad med vit chokladsmörkräm.  På denna skulle det vara hemmagjord MMF men den blev oanvändbar. Varför vet jag inte, den blev helt enkelt för lös så den gick inte att kavla. Therese fick helt enklt ta sig till Hobbytorget och köpa färdig sp.




 Ljusa bottnar med Jordgubbsmousse och vaniljglasskräm. Spacklad med vit chokladsmörkräm. Samma med den här den hemmagjorda MMF:en. Tur så hade vi nu köpt hemma. Dekorationer i sp och pärlemorpärlor.



 Ljusa bottnar fyllda med chokladfluff och hallongrädde. Täckt med hemmagjord MMF som var aningen lös, men det gick att täcka. Dekorationer i marsipan, sp och borstad med gold dust.





 Chokladbottnar fylld med Ahlgrens bilar fluff och hallongrädde. Täckt med egengjord MMF också för lös, men det gick att täcka med. Dekorationer i marsipan, sp och antennen är floristtråd.

Ett stort tack till min dotter som hjälpt mig. <3

Inga kommentarer: