fredag 30 mars 2012

Fredag

Idag är det sista dagen på min sjukskrivning. Ja eller i alla fall på 100%. F.o.m måndag ska jag börja jobba 50%. Ska bli skönt att komma igång igen efter 7 veckors sjukskrivning.

Jag började denna dagen med min dagliga promenad, så skönt att komma ut tidigt och njuta av solen, vindstilla och fågelkvitter. Hittade lite små gröna nya skott på en buske som snart kommer att vara riktigt grön och fin. Några av de bästa ljuden jag vet nu på våren (och även annars) är fågelkvitter. Lärkan som drillar ovanför kalla, kala, bruna ängar, gråsparvarna i buskarna, talgoxens enträgna rop efter maka/make och långt bort i skogen någonstans hörs koltrasten. Den härliga doften av vår som ligger i luften, doften av lätt stilla regn. Videkissarna som kikar fram under sitt täcke, tussilagon i dikeskanterna. Underbart är det denna tid på året.

Efter promenaden gick jag en sväng till Ica för att inhandla lite nödvändiga och egentligen helt onödiga saker. Det slank ner ett lila ljus och två lila tabletter som jag använder som dukar istället. Blev snyggt i mitt kök med så få detaljer. Lite mer vår liksom.

Igår kväll när jag satt och slappade framför tv:n blev jag så sugen på att baka macarones. Bara att ta tag i det eftersom jag tog fram äggen igår kväll. De blev inte helt bra denna gång heller, fast helt ok. Ja ialf en plåt. Den andra sprack allihopa på. Tror det kanske kan ha berott på att den plåten stod på spisen medan de torkade lite på ytan. Gröna och fina blev de med smak av päron.


Ja då har snart denna fredag gått också. Nu är det bara att invänta kvällen med lite mys med min särbo.
Ha en trevlig fredag och helg.




Inga kommentarer: