lördag 7 april 2012

Långfredag och Påskafton

Nu har jag en del inlägg som jag måste skriva och vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja. Fast jag tror jag börjar med gårdagen och idag.
Igår var jag hundvakt åt världens sötaste lilla chihuahuakille Keaton. Det var riktigt aprilväder med snö, regn, blåst och sol ute. Ingen lust för några uteaktiviteter hade varken han eller jag så då var det bara att sätta igång ugnen och baka lite eftersom det skrek i baktarmen.
Vovven han låg såhär medan jag bakade. Och bakandet gick som en dans.



4 sorters macarones, chokladbiskvier och nougatfyllda kycklingar hann jag med. Jag gjorde pistage, nougat, hallon och citron macarones. Och gissa om jag blev glad efter att alla plåtar med macarones var klara för inte en enda av dem sprack.


Detta dukades upp idag efter påskmiddagen för provsmakning. Jag hade även gjort en ananaspaj. Tyvärr var vi alla så mätta så det var inte mycket som blev uppätet. Fast då har jag kvar till imorn när vi ska till goda vänner och äta, eftersom jag lovat gofika, sen kommer mor och far på besök på måndag så då hoppas jag en del av det går åt.

Detta år fick inte mina barn något godis i sina påsk ägg, men jag tror de blev lika uppskattade ändå.


De gillar macarones lika mycket som jag gör.

Så nu har de åkt hem. Och det är bara jag och mitt "lilla" påskägg med godis kvar här hemma.


GLAD PÅSK
 önskar jag er alla mina bloggläsare.





Inga kommentarer: