fredag 6 april 2012

Påskpyssel och en tårta

I onsdags kväll kom mina brorsbarn, ja ialf 2 av dem, hit för lite myspys och övernattning med mig, Therese och vovven Keaton. Vi åt hemma pizza, ritade, promenerade med Keaton och tittade på film, Hjälp jag är en fisk. Innan läggdags så bäddade vi med min stora madrass på golvet i vardagsrummet och i min soffa. Det gör vi alltid när vi har våra mystillfällen. Alla barnen sover på golvet och  jag i soffan. Det blir en himla röra med så härligt mysigt.


Här är det tidig morgon. Tjejerna vaknade före 7 och det ville inte Therese så hon lade helt enkelt kudden på huvudet och sov en stund till. Efter morgonpromenaden med Keaton och frukost plockade jag fram lite gul marsipan och andra bra grejer och så satte pysslet igång.
 Produktionen i full gång. Tjejorna tröttnade dock tillslut och gick ut och lekte så det blev bara Therese kvar vid bordet.

 Och kolla vilken fin marsipanfamilj hon gjorde.

 De minsta är inte mycket större än en lillfingernagel.

Här är allas fina resultat av marsipan kycklingar, tuppar och hönor.

Gjorde även en tårta fast dock inte en påsktårta utan en AIK tårta.


Chokladbottnar med ploppfluff och hallonmousse. Spacklad med chokladsmörkräm och täckt med gulfärgad marsipan. Alla övriga dekorationer är också i marsipan. Den svarta är kavlingsmarsipan från Tårtkonst. Den var verkligen jättehärlig att jobba med.

1 kommentar:

Malin sa...

Hejsan!
Gud så söta tuppar,hönor o kycklingar! Och tårtan blev verkligen superfin. Du är riktigt duktig! =)

Ha nu en skön påsk!!
Kram Kram